2012. december 12., szerda

Tejes pite házi baracklekvárral


Egy lakberendezési magazinban (!) találta Apa ezt a receptet. Egyből megkért, hogy készítsem el valamikor.
Tegnap nekiláttam a következő utasítások szerint:

Tészta:
1 l tej
20 dkg liszt
10 dkg cukor
1 dkg vaníliás cukor
1 dkg só
3 db tojás

Öntet:
10 dkg baracklekvár
0,5 dl barackpálinka
20 dkg sárgabarack befőtt

A tészta hozzávalóiból palacsintatésztát készítünk (sokkal hígabb, szerintem a tejből elég lenne 8 dl is!), majd az alaposan kizsírozott tepsibe öntjük. Előmelegített sütőben 250-300 fokon sütjük (szerintem ez baromság, 170 fokon sütöttem, és így is hamar megpirult, ki kell tapasztalni) szép pirosra. A sütés közben hólyagok keletkeznek a tésztában, ami a tészta jó állagára utal.
Kivéve a sütőből kicsit pihentetjük, majd kockákra vágjuk. Barackpálinkával elkevert forró baracklekvárral és porcukorral meghintve tálaljuk (én a pálinkát és a porcukrot kihagytam). Hozzá barackbefőttet kínálunk.

Nagyon egyszerű, és tényleg finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése